بسم الله الرحمن الرحیم
نظر آیت الله گرگانی در خصوص فیلم رستاخیز به صورت زیر آمده است:
شنیده شده که بعضی از مسئولین مجوز پخش و اکران فیلم رستاخیز را صادر کرده اند که این فیلم مشتمل بر بعضی اهانتها و هتک حرمت ها و انتساب های نابجا و بازی بعضی از افراد معلوم الحال در نقش بعضی از بزرگان شهدا کربلا است و موجب هتک حرمت و اهانت خواهد بود و لذا قبلا هم نسبت به این فیلم موضع گیری کرده بودیم ولی توجهی نشد و لذا اکران این فیلم به صلاح نیست و چه بسا توابع خوبی نداشته باشد و لذا این فیلم اکران نشود. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

آیت الله مکارم شیرازی نیز در پاسخ به سوالی در خصوص اعلام نظر موافق برای اکران این فیلم چنین آورده است: «بسمه تعالی. با نهایت معذرت چنین چیزی مطلقا واقعیت ندارد. همیشه موفق باشید.»


آیت الله سیستانی هم تأیید فیلم رستاخیز را تکذیب کردند
همچنین دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی در نجف اشرف، دیروز یکشنبه در متنی که بوسیله سایت رسمی خود منتشر نمود تایید محتوای این فیلم را رد کرد.


اما سوالاتی که در این بین بحث بر انگیز و قابل تعمل است:
۱- آیا در همان زمان اکران جشنواره ای رستاخیز آیا صدای اعتراض مراجع بزرگ تقلید کشور به گوشتان نرسید که با صدایی بلند  نسبت به اکران عمومی این فیلم اعتراض کردند و با برشمردن اشکالات این فیلم فرمودند که «رستاخیز» نباید اکران عمومی داشته باشد؟؟؟
۳- اشکلاتی از سوی بزرگان دین در رابطه با این فیلم گرفته شده است و قرار شده برای اکران این فیلم، اشکالات گرفته شده بررسی و حل شود اما هنوز دست نخورده در فیلم باقی مانده، با این تفاسیر با چه منتطقی قرار است این فیلم اکران شود؟؟؟
۴- همه ما روی ذوات مقدسه آل الله، خصوصاً شهدای نورانی کربلا تعصب و غیرت داریم. با مجوز کدام مرجع تقلیدی صورت شهدای عزیز کربلا به نمایش در آمده است؟؟؟