کانون فرهنگی منتظران ظهور

اینجا مأمن امنی است برای او که امنیت طلب است

۱۴۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

فلسفه ی پیاده روی اربعین

پیاده‌روی و زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) در روز اربعین ریشه تاریخی دارد چرا که جابر بن عبدالله انصاری و عطیه عوفی در سال ۱۲۸۱ قمری با پای پیاده از مدینه حرکت کردند و در صبح اولین اربعینی که از شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) می‌گذشت، به کربلا رسیدند و طبق آنچه که در منابع شیعه معتبر مشهود است در روز اربعین حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد همراه با هشتاد و چهار نفر وارد کربلا شدند و پس از گفتگو با جابر عبدالله انصاری، قبر مطهر امام (ع) را زیارت کردند و از آنجا زیارت اربعین آغاز شد.

اهل بیت علیهم‌ السلام، چون به کربلا رسیدند، جابر بن عبدالله انصاری (۵) را دیدند که با تنی چند از بنی هاشم و خاندان پیامبر برای زیارت حسین علیه‌السلام آمده بودند، هم زمان با آنان به کربلا وارد شدند و سخت گریستند و ناله و زاری کردند و بر صورت خود سیلی زده و ناله‌های جانسوز سر دادند و زنان روستاهای مجاور نیز به آنان پیوستند، حضرت زینب علیها‌السلام در میان جمع زنان آمد و گریبان چاک زد و با صوتی حزین که دل‌ها را جریحه‌دار می‌کرد می‌گفت: «وا اخاه! واحسیناه! واحبیب رسول‌الله و ابن مکة و منی! و ابن فاطمة الزهراء! و ابن علی المرتضی! آه ثم آه!» پس بی‌هوش شد.

Image result for ‫پیاده روی اربعین‬‎

ادامه مطلب...
۲۵ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۴۴ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

کلام استاد: نقد وهابیت

بنده معتقد هستم به معنای واقعی وحدت تنها در وجود امیرالمؤمنین علی (ع) می توان پی برد، او شهید راه وحدت است.

امیرالمؤمنین یاد داد که کجا باید سکوت کرد و کجا باید از حق خود دفاع نمود تا جایی که برخی انسان های حقیر که خود را با علی (ع) می سنجند نقد می کنند اعمال ایشان را، که مگر می شود اسدالله الغالب باشی اما در مقابل ظلم دیگران سکوت کنی!

Image result for ‫رائفی پور‬‎



التماس دعای فرج

۲۵ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۵۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

چرا خامنه ای؟

چرا خامنه ای؟


کاندولیزا رایس (وزیرسابق امور خارجه آمریکا و مشاور ارشد جرج بوش):
رهبر ایران می‌ تواند نقشه‌ هایی را که بهترین ذهن‌ ها، با صرف بیش‌ترین بودجه‌ ها، در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند، با یک سخنرانی یک‌ ساعته خنثی کند.


دکوئیار (رییس اسبق سازمان ملل متحد)، نقل از علی اکبر بشارتی وزیر اسبق کشور:
پس از ملاقات، دکوئیار به من گفت: رییس جمهور شما ( آن موقع آقای خامنه ای رییس جمهور ایران بودند) از کدام دانشگاه علوم سیاسی فارغ التحصیل شده است. گفتم: چطور؟
گفت: من از چند دانشگاه معتبر دنیا مدرک دکترای علوم سیاسی دارم و بیش از ۳۰ سال است که کار سیاسی می کنم و ۱۰ سال است که دبیر کل سازمان ملل هستم. در این مدت کمتر شخصیت سیاسی و رییس جمهوری هست که وی را ندیده و با او گفتگو نکرده باشم ، ولی تاکنون شخصیتی سیاست مدار تر و هوشمند تر از رییس جمهور شما ندیده ام.


عده ای به "آیت الله بهجت" گفتند:
آقای خامنه ای جوان است برای رهبر شدن! آیت الله بهجت در جواب آن عده فرمود: همان یک بار که گفتند حضرت علی علیه السلام جوان است و ایشان را از خلافت منع کردند، برای هفت پشتمان کافی است.


روزی بعد از ملاقات آیت الله خامنه ای با "آیت الله بهاءالدینی":
از ایشان می پرسند که آیا دیروز مقام معظم رهبری به اینجا آمده بودند؟ ایشان در جواب می فرمایند: بله چند دقیقه خورشید در اینجا تابید و رفت، او چون خورشید دارای خیر وبرکات است.

کوفی عنان (دبیر کل سابق سازمان ملل):
من با شخصیت های مختلفی از جمله ژاک شیراک و هلموت کهل دیدار داشته ام که به شدت تحت تاثیر قرار گرفته ام. ولی در ملاقات با ایشان احساس کردم هنوز کسی را مثل ایشان ندیده ام. شخصیت معنوی ایشان چنان مرا تحت تاثیر قرار داد که پیش خودم فکر کردم چرا شخصیتی مثل من باید دبیر کل سازمان ملل باشد. پس از این دیدار شخصیت هایی که مرا جذب کرده بودند همه را به فراموشی سپردم.

Image result for ‫آقا‬‎


ادامه مطلب...
۲۵ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۴۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

زنگ سلامتی: خواب بهتر با گل آفتابگردان

معمولا بسیاری از خانم ها علاقه ای به گذاشتن گل و گلدان در اتاق خواب خود ندارند، توصیه پزشکی هم این است که در اتاق خواب از گذاشتن تعداد زیادی گل یا گلدان خودداری شود، اما در این مورد می توان یک استثنا قائل شد آن هم گذاشتن یک گلدان گل آفتابگردان است.

می دانید که اکثر گل ها و گیاهان طی شب اکسیژن هوا را می گیرند و به جای آن دی اکسید کربن بیرون می دهند که این می تواند برای انسان خطرناک باشد. اما مطالعات نشان داده، نوعی خاصی از گل آفتابگردان (gerbera daisy) در طی شب هم به رهاکردن اکسیژن ادامه می دهد که این تنفس انسان طی شب را بهبود می بخشد و می تواند باعث بهبود خواب شبانه انسان شود.

مطالعات نشان داده، افرادی که طی شب چند بار به علت تنگی تنفس از خواب می پرند بیشتر از همه از داشتن یک گلدان گل آفتابگردان سود خواهند برد، البته ثابت شده برخی گیاهان خاص چینی موسوم به گیاهان زنجیره ای چینی و چی نان هرب در بالای بردن کیفیت خواب انسان موثر هستند.

Image result for ‫گل آفتابگردان‬‎

۲۵ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۲۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

انواع هدایت در میان موجودات

هدایت در مورد انسان ‌ها به دو مفهوم به کار رفته است؛ هدایت عامه که شامل همه انسان‌ها می‌ شوند، چه مؤمن باشد یا کافر و آن نشان دادن راه خیر و سعادت در پیمودن مسیر زندگی انسان است، ولی هدایت خاصه مختص به مؤمنان می‌باشد و آن تأمین کننده راه کمال و سعادت اخروی است.

هدایت تکوینی:
هدایت تکوینی به این مفهوم که هدایت در متن خلقت و در فطرت مخلوقات وجود دارد، نشانه های هدایت تکوینی مانند: «عقل، غریزه، شعور ،عاطفه، و انواع اداراکات» می باشد. «قالَ رَبُّنَا الَّذی أَعْطی‏ کُلَّ شَیْ‏ءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدی‏» «گفت: پروردگار ما همان کسی است که به هر موجودی، آنچه را لازمه آفرینش او بوده داده سپس هدایت کرده است!» خداوند هر حیوانی را هدایت نمود، راه بهره وری از امکانات را به او شناساند تا آن‌جا که طفل را به پستان مادر و جوجه را به این‌که از مادرش بخواهد غذا در دهانش بریزد راهنمایی کرد پس هدایت تکوینی خداوند غیر اختیاری بوده و شامل همه موجودات می‌شود.

هدایت تشریعی:
این هدایت فقط انسان ‌ها را شامل می‌شود، یعنی خداوند علاوه بر هدایت تکوینی که در فطرت انسان وجود دارد، به وسیله فرستادن پیامبران و وحی، انسان را مورد هدایت قرار داده است؛ «ذلِکَ الْکِتابُ لا رَیْبَ فیهِ هُدیً لِلْمُتَّقینَ» «آن کتاب با عظمتی است که شک در آن راه ندارد و مایه هدایت پرهیزکاران است» بقره 2

۲۵ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۲۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

مردان بی ادعا: (این قسمت: کار که عیب نیست، بیکاری عیبه)

ابراهیم در یکی از مغازہ های بازار مشغول کار بود! 

دو کارتن بزرگ روی دوشش بود. وقتی کار تمام شد گفتم: آقا ابرام برای شما زشته، این کار باربرهاست نه کار شما.

گفت: کار که عیب نیست، بیکاری عیبه.

این کاری که من انجام میدم برای خودم خوبه. مطمئن میشم که هیچی نیستم. جلوی غرورم رو می گیره.

گفتم: اگہ ڪسی شما رو اینطوری ببینه خوب نیست، تو ورزشکاری، قهرمانی. خیلی ها می شناسنت!

ابراهیم خندید و گفت: ای بابا ...

همیشه کاری کن که اگه خدا تو رو دید خوشش بیاد. نه مردم!

Image result for ‫ابراهیم هادی‬‎

۲۵ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۱۸ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

شبهه: پیامی برای ایرانیان قبل از ماه محرم!

متن شبهه یا سوال :

پیامی برای ایرانیان قبل از ماه محرم!

به جای پرداخت میلیارد ها تومان به مداحان برای گریاندن شما، آن را هزینه خنداندن یتیمی کنید.

پاسخ :

بخش اول) هزینه ها و خرج های پوچ کدام است؟
کسی نزد یکی از علما می رسد و می گوید، ساعتی قبل از نماز صبح بیدار می شوم و تردید دارم که بهتر است مشغول مطالعه شوم، یا آنکه به نماز شب بایستم. آن عالم با شناختی که از این شخص داشته می فرماید: شما روزی ده بار قلیان می کشید، به جای قلیان کشیدن مطالعه کنید و سحر که از خواب بیدار می شوید، به نماز شب بپردازید.

ادامه مطلب...
۲۵ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۱۴ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

چرا قرآن غیبت را به خوردن گوشت برادر مرده تشبیه کرده است؟

زیرا:

1. مُرده، روح ندارد تا از خود دفاع کند و شخصى هم که مورد غیبت قرار مى گیرد، حضور ندارد تا از خود دفاع کند.

2. غیبت، ریختن آبرو است و آبرو که رفت، قابل جبران نیست. همان گونه که گوشت مرده، اگر کنده شود، قابل جبران نیست. اگر مالى گم شود، قابل جبران است امّا آبرو که رفت، دیگر جبرانش سخت است و تفاوتى هم نمى کند که به قصد جدّى باشد یا از روى شوخى و مزاح.
زیرا در هر دو صورت، آبروى طرف مى ریزد.

غیبت کننده اگر توبه کند آخرین کسى است که وارد بهشت مى شود و اگر توبه نکند نخستین کسى است که وارد آتش مى گردد.


روز قیامت فردى را مى آورند و او را در پیشگاه خدا نگه مى دارند و کارنامه اش را به او مى دهند اما حسنات خود را در آن نمى بیند. عرض مى کند: الهى! این کارنامه من نیست. زیرا من در آن طاعات خود را نمى بینم!
به او گفته مى شود: پروردگار تو نه خطا مى کند و نه فراموش. عمل تو به سبب غیبت کردن از مردم بر باد رفت.

سپس مرد دیگرى را مى آورند و کارنامه اش را به او مى دهند. در آن طاعت بسیارى را مشاهده مى کند. عرض مى کند: این کارنامه من نیست. زیرا من این طاعات را بجا نیاورده ام!

گفته مى شود:
فلانى از تو غیبت کرد و من حسنات او را به تو دادم.

تفسیر نور
جامع الأخبار

Image result for ‫چرا غیبت حرام است‬‎

۲۳ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۱۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

زنگ سلامتی: فواید خاک بازی بر جسم و جان کودکان

یکی از شیرین‌ ترین و هیجان‌ انگیزترین بازی‌های دوران کودکی ما خاک بازی بود؛ اما این روزها خاک گمشده بچه‌ های ما است. متأسفانه زندگی‌های مثلا شیک و آپارتمانی فرصت لذتی بی‌نظیر را از فرزندانمان گرفته است.

شاید باور کردنش کمی سخت باشد. اما تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد در خاک باکتری‌ های سودمندی وجود دارد که «سروتونین» را در مغز افزایش می‌دهد. سرتونین یک ماده حیاتی است که بر خلق و خو، حافظه، شادابی، یادگیری، اشتها و ... تأثیر می‌گذارد.

جالب است بدانید در همین خاک به ظاهر کثیف موادی وجود دارد که سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند.

بگذارید کودک شما کودکی کند.
اگر کودک شما هر روز با دست ها و لباس های خاکی و کثیف به خا نه نمی‌آید، بدن او در حال ساخت ارتش ایمنی لازم برای بدنش نیست ، در حالی که این مسئله حیاتی است.

Image result for ‫فواید خاک بازی برای کودکان‬‎

ادامه مطلب...
۲۳ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۰۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

مردان بی ادعا: (این قسمت: آخرین جلسه)

چند بار دیگه نشست، نقشه ها رو زیر رور کرد. با وسواس خاصی آخرین توجیهات را انجام داد:
حاج حسین (خرازی) از این ور خطو میشکافی میری جلو؛
مهدی جون (زین الدین) تا خط شکافته شد امون دشمنو ببر، خراب شو رو سرشون؛
بردار مجید (بقایی) سریع سنگر را پاکسازی کن و پشت خاکریز با حسین و مهدی دست بده
مفهوم بود؟ سوالی نیست؟

شب عملیات مشخص شد و جلسه تمام شد. ایام محرم بود، بلند شد ایستاد، روبروی همه ایستاد دیگه حرف، حرف جنگ و عملیات نبود.

‌شروع کرد از کربلا گفتن؛ کتابی که دنبالش بود را باز کرد. شروع کرد روضه خوندن. خوند و خوند و خوند تا رسید به این جمله؛ جمله حضرت قاسم (ع): شهادت در کام من از عسل شیرین تر است.

دیگه تو حال خودش نبود.
بریده بریده، جمله ها رو ادا کرد هق هق گریه بلند شد. چفیه اش را کمک گرفت تا اشک هایش را پاک کند. حالا حسین، مهدی و مجید گریه می کردند و حسن (باقری) روضه می خوند.

آخر نتونست حرفشو ادامه بده ...
نشست زمین و گریه کرد ...

Image result for ‫شهید همت‬‎

۲۳ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۵۳ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
خادم الزهرا