کانون فرهنگی منتظران ظهور

اینجا مأمن امنی است برای او که امنیت طلب است

۳۶ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

بازسازی حرم حضرت زینب (س) به اتمام رسید

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به بازسازی حرم حضرت زینب(س) گفت:کار بازسازی حرم حضرت زینب(س) که بر اثر ترکش و گلوله های تکفیری ها مورد آسیب قرار گرفته بود، از سال 83به طور اجرایی آغاز شد و در حال حاضر به اتمام رسیده است.

وی در ادامه افزود: در حملات تکفیری ها، کاشی های قدیمی،منبت کاری ها، درب ها و طلاکاری هایی که مربوط به زمان های گذشته بوده و آثار تاریخی محسوب می شد دچار آسیب شده بود که متخصصان با استفاده از جدیدترین فنون اقدام به رفع این خسارت ها کردند.

موسوی تصریح کرد: این اقدامات از نیمه سال 92 با اعزام نیروهای متخصص به سوریه به منظور بررسی دقیق خسارت ها و برآورد هزینه ها آغازشد و از ابتدای سال 93عملیات اجرایی پروژه بازسازی حرم مطهر حضرت زینب(س) ادامه یافت.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان یادآور شد: مرمت و کاشی کاری نقاط آسیب دیده، سیاه زدایی گنبد مطهر، مرمت و طلاکاری خشت های آسیب دیده گنبد حرم مطهر، ایزوگام پشت بام حرم، کاشی کاری معرق گلدسته های حرم از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

وی تاکید کرد: این فعالیت ها توسط 170نیروی ماهر، متخصص و کارگر که همگی به صورت تبرعی اعزام شده اند انجام شده است.

موسوی در پایان گفت: با پایان بازسازی حرم مطهر، توسعه حرم در دستور کار قرار گرفته است ضمن اینکه مسقف کردن صحن حضرت زینب(س) برنامه آینده ماست که ظرف امسال شروع می شود.

بازسازی حرم حضرت زینب(س) به اتمام رسید

۲۶ تیر ۹۵ ، ۱۰:۰۱ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

ایرانیان در عصر غیبت چه نقشی دارند؟

یکی از نشانه های ظهور حضرت مهدی علیه السلام تلاش گسترده ایرانیان مسلمان در دوران غیبت کبری است. در روایات از تلاش گسترده ایرانیان برای تشکیل حکومت حضرت مهدی علیه السلام بسیار تجلیل شده است، این تلاش ها عبارتند از:

 

 

1- حمایت همه جانبه از اسلام

در روایات آمده است: «ایرانیان تنها گروهی هستند که در زمان غربت اسلام از دین و قران پاسداری می کنند.»

ادامه مطلب...
۲۶ تیر ۹۵ ، ۰۹:۵۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

چرا تیپ فاطمیون؟

واژه «مدافع حرم» را  هر انسان آزاده‌ای که می شنود به یاد دوران دفاع مقدس و دلاوریها و شجاعت های مردان قوی نفس می‌افتد.

شکست و عقب‌نشینی های پی در پی تکفیری‌ها در گرو شهادت‌طلبی مدافعان حرم است، سربازانی که برای دفاع از حریم اهل‌بیت جان خود را  فدا می‌کنند، در مظلومیت و گمنامی می‌جنگند و با مظلومیت به شهادت می‌رسند.

رهبر انقلاب درباره مدافعان حرم فرمودند: «حقیقتاً هـم شـهدای شـما، هـم خانواده هـا، پـدران، مـادران و فرزنـدان آنـان، حـق بزرگی بر گـردن همـه ی ملت ایـران دارند. ایـن شـهدا امتیازاتـی دارند:

ادامه مطلب...
۲۶ تیر ۹۵ ، ۰۹:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خادم الزهرا

حکم شرعی تماشای شبکه های ماهواره ای چیست؟

 این روزها به هر طرف که سر بچرخانیم و پشت بام و بالکن خانه‌ها را که نگاه کنیم، به طور حتم چشممان به دیش های بزرگ و آهنین ماهواره می خورد. دیش‌هایی که در یکی - دو دهه اخیر بر روی برخی از منازل شهر جا خوش کرده اند و جُنگی رنگارنگ از فیلم‌ها، سریال‌ها، آهنگ‌ها و اخبار آن ور آبی را به صاحبانشان ارائه می‌دهند. در باب خوبی‌ها و بدی‌های ماهواره سخنان فراوانی گفته شده است، اما در این گزارش ما قصد داریم خرید و فروش و تماشای آن را از منظر شرع و مراجع عظام تقلید بررسی کنیم.

 

ادامه مطلب...
۲۶ تیر ۹۵ ، ۰۹:۵۵ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

هر پوششی به معنای حجاب نیست

حجاب در اسلام به معنای پوشش است ولی هر پوشی به معنای حجاب نیست.

یکی از احکام حجاب این است که زن هنگام معاشرت با مردان، بدن خود را بپوشاند و به جلوه گری و خودنمایی نپردازد. 

گاهی مشاهده می شود در بعضی از زنان در پوشیدگی خود از رنگ های شاد و تحریک کننده استفاده می کنند، که به بدنشان زیبایی خاصی می دهد. 

هر نوع پوشش که می توان مانع گناه شود میتوان حجاب نامید . 

نوع دیگر حجاب رفتار زنان در مقابل نامحرم است به زنان دستور داده شده است که به گونه ای راه نروید که باعث جلب توجه نامحرم شود. 

حجاب در بعد فردی : باعث آرامش بین افراد می شود. 

حجاب در بعد خانواده: باعث اتصال قویتر بین زن و شوهر می شودو در نتیجه باعث استحکام بیشتر کانون خانواده می شود. 

حجاب در بعد اجتماعی: اگر مردی در بازار، اداره، کارخانه و ... همواره با قیافه های محرک مواجه شود توجه به کار در وی کاهش میابد. اسلام می خواهد اینم گونه لذت ها در اجتماع پاک شود و لذتهای جنسی فقط درون خانواده با ازدواج مشروع صورت بگیرد. 

هر پوششی به معنای حجاب نیست + عکس نوشته

۲۶ تیر ۹۵ ، ۰۹:۵۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

پس از سه ساعت مردن دوباره زنده شدم!

موقعی که با میترا آشنا شدم روزی بود که به همراه خانواده ام به یکی از جنگل های اطراف شهرمان رفته بودیم. نخستین جمله ای که به زبان راندم این بود: کدام مرد بدبختی با این ابلیس زیبا ازدواج می کند؟

این را گفتم، غافل از اینکه همان روز سرنوشت من تغییر می کند، آری سر و وضع ظاهری میترا به گونه ای بود که توجه همه پسرهای جوان را به خودش جلب کرده بود. البته چهره زیبایی داشت، اما طوری لباس پوشیده و آرایش کرده بود که در نظر افرادی مثل من که در یک خانواده متعصب بزرگ شده بودم، قبل از اینکه زیبایی اش به چشم بیاید، حرکات و ظاهرش جلب توجه می کرد.

تا حوالی ظهر در آن جنگل می آمد و می رفت و کم کم داشت سر و صدای همه را  و از جمله خودم را  در می آورد که بزرگترین اشتباه زندگی ام را مرتکب شدم، یعنی تصمیم گرفتم به سراغ او بروم و متوجه اش کنم که دیگران چه قضاوتی در مورد شخصیتش دارند. اتفاقاً دو سه دقیقه ای که مشغول قدم زدن در کنار جاده بود و کسی در اطرافش نبود، بهترین مجال نصیبم شد و بی رودربایستی عقیده ام را گفتم و آخر سر هم گفتم: فکرش رو کردی اگر با این چهره زیبا، سیرت زیبا هم داشتی چه شخصیت زیبایی پیدا می کردی؟

بازگشت از دنیای مردگان/پس از سه ساعت مردن دوباره زنده شدم!

ادامه مطلب...
۲۶ تیر ۹۵ ، ۰۹:۳۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

از نمایش همجنسگرایی تا قبح زدایی از شراب خواری در تئاتر

«کشتن کفتر چاهی» نام نمایشی به کارگردانی رضا حداد است که اجرای آن از مدتی پیش در یکی از تماشاخانه‌های تهران آغاز شده. این نمایش درباره چند دختر جوان است که با جمع شدن دور هم، تصمیم می‌گیرند دست به کارهایی نامتعارف بزنند. درواقع این دخترها افراد مبتلا به بیماری‌های ناعلاج را می کشند که البته این بیماران خواهر یا مادر خود آنها هستند. 


غیر از این روایت کلی، وجود برخی رفتارها در این اثر هم آن را نامتعارف تر کرده بود. در بخش هایی از این تئاتر دختری در حال مصرف مواد مخدر ،خوردن مشروب و کشیدن سیگار است که این تصویر به گونه ای ترویج اباحه گری و ابتذال است.
 
عادی‌سازی شرب خمر و حالات مستی پس از آن و استفاده مداوم از فحش های رکیک از دیگر نکاتی است که در این نمایش دیده می‌شد.
ادامه مطلب...
۲۶ تیر ۹۵ ، ۰۹:۲۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

کمر داعش در عراق شکست/ابو عمر الشیشانی کشته شد

جنگ در عراق و سوریه ابعاد جدیدی پیدا کرده است و هم‌اکنون داعش در هر دو جبهه شدیدا در موضع ضعف قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که دیگر کاری از دست فرماندهان کاربلد داعش بر نمی‌آید، فرماندهانی همچون ابومحمد الامریکی، ابوعمر چچنی و ابومسلم الترکمانی که به هلاکت رسیدند.
و سرانجام کشتی الشیشانی در شرقاط به گل نشست
خبرگزاری اعماق – وابسته به گروه تروریستی داعش – با اعلام خبر به هلاکت رسیدن ابوعمر الشیشانی ، مرگ این عضو بلند پایه گرجستانی تبار داعش را تایید کرده است.
 
ادامه مطلب...
۲۶ تیر ۹۵ ، ۰۹:۲۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

بیانیه ارتش ترکیه: کشور را در اختیار گرفتیم

خبرگزاری رویترز گزارش داد: ارتش ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد ارتش کنترل اوضاع را به دست گرفته است. ارتش ترکیه در بیانیه‌ای به روزنامه‌نگاران اعلام کرده که کنترل دولت در اختیار ارتش است. خبرگزاری آناتولی گزارش داده است که ارتش شماری از مقامات دولتی را هم بازداشت کرده است. ارتش در کشور اعلام حکومت نظامی کرد. مقر حزب عدالت و توسعه سقوط کرد.
بیانیه ارتش ترکیه تصریح می کند: تمام روابط خارجی ترکیه به قوت خود باقی خواهد ماند و اجرای قانون اولویت ماست.
به گزارش خبرگزاری «سانا»ی سوریه از آنکارا ، ارتش ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد دولت کنونی را سرنگون کرده است و اعضای آن را بازداشت و به جرم خیانت محاکمه خواهد کرد. 
با این وجود، رویترز گزارش داد: یک منبع در ریاست جمهوری ترکیه: رئیس جمهور و دولت همچنان بر سر قدرتند. 
ادامه مطلب...
۲۶ تیر ۹۵ ، ۰۷:۵۴ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

چرا فرانسه هدف اصلی حملات مکرر تروریستی داعش است؟

پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار گزارشی به بهانه تیراندازی تروریستی پنج‌شنبه شب در فرانسه، نوشت: یک بار دیگر ساختمان‌های مهم کشورهای سراسر جهان به رنگ پرچم فرانسه در خواهد آمد؛ هشتگ‌های همدردی با قربانیان این حمله تروریستی ساخته خواهد شد؛ و رهبران جهان در پیام‌هایی به رئیس‌جمهور فرانسه کشته شدن شماری از شهروندان این کشور را تسلیت خواهند گفت. اما، پرسش مهم اینجاست که «چرا داعش فرانسه را به عنوان هدف اصلی حملات تروریستی خود برگزیده است؟»؛ رشته عملیات تروریستی ماه‌های اخیر در فرانسه حتی مرگبارتر از  حملات انتحاری 11 سپتامبر سال 2001 (20 شهریور 1380) در آمریکا بوده است.  
در ادامه گزارش حملات هوایی ائتلاف آمریکایی علیه مواضع گروه تروریستی داعش یکی از دلایل هدف قرار گرفتن فرانسه عنوان شده است. «ابو محمد العدنانی،» سخنگوی داعش، سپتامبر 2014 (31 روز منتهی به 9 مهرماه 1393) و اندکی پس از آغاز حملات ائتلاف آمریکایی، فرانسه را یکی از دشمنان این گروه تروریستی خواند و از طرفداران داعش در سراسر جهان خواست کشورهای غربی را آماج حملات خود قرار دهند. 
گاردین: چرا فرانسه هدف اصلی حملات مکرر تروریستی داعش است؟
ادامه مطلب...
۲۶ تیر ۹۵ ، ۰۷:۵۱ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا